Zarządzenie Nr 541/09
Prezydenta Grudziądza
z dnia 4 grudnia 2009 r.
w sprawie wykonania uchwały Nr XLIV/74/09 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 23 września 2009 roku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez gminę-miasto Grudziądz umowy o przystąpieniu i realizacji projektu „Grudziądzkie szkoły perspektywą rozwoju drogi edukacyjnej i zawodowej dzieci i młodzieży”
Na podstawie art. 30 ust. 1 i ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zmianami) i art. 32 ust.2 pkt. 2 w związku z art. 92 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592 ze zmianami) oraz § 3 uchwały Nr XLIV/74/09 Rady Miejskiej Grudziądza z dnia 23 września 2009 roku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie przez gminę-miasto Grudziądz umowy o przystąpieniu i realizacji projektu „Grudziądzkie szkoły perspektywą rozwoju drogi edukacyjnej i zawodowej dzieci i młodzieży” zarządzam, co następuje:
§ 1. Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego realizuje projekt zgodnie z umową o dofinansowanie i założeniami wniosku projektowego w zakresie przydzielonych zadań. Do zakresu zadań Wydziału należy w szczególności:
1) przestrzeganie przepisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z EFS w ramach POKL;
2) opracowywanie informacji dotyczących projektu oraz jego realizacji i podawanie do publicznej wiadomości;
3) zakup materiałów i usług przewidzianych w budżecie projektu zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych oraz procedurami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu;
4) sporządzanie korekt/ zmian do budżetu w zakresie realizowanego projektu;
5) prawidłowe rozliczenie otrzymanych środków w zakresie przydzielonych zadań;
6) współpraca z Wydziałem Finansowym przy realizacji projektu;
7) przygotowywanie wzorów dokumentów dla realizatorów, uczestników i wykonawców projektu (np. umowy, ankiety, deklaracje, rozkłady pracy, sposób opisywania dokumentów księgowych itp.) oraz sprawdzanie prawidłowości dokumentów przygotowanych przez szkoły;
8) systematyczne monitorowanie przebiegu realizacji projektu;
9) pozyskiwanie od szkół realizujących projekt danych/informacji dot. wykonywanych zadań w celu przygotowania dokumentów dla Urzędu Marszałkowskiego;
10) weryfikowanie dokumentów przygotowanych przez szkoły w zakresie zgodności z zasadami realizacji projektów współfinansowanych z funduszy strukturalnych;
11) sporządzenie wniosków o płatność oraz innych dokumentów, do których zobowiązuje umowa o dofinansowanie;
12) terminowe przekazywanie, zgodnie z umową o dofinansowanie, dokumentów/pism do Urzędu Marszałkowskiego;
13) informowanie Prezydenta Grudziądza o problemach i nieprawidłowościach powstałych podczas realizacji projektu;
14) przygotowywanie i przekazywanie dokumentów dotyczących projektu do kontroli przeprowadzanej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej oraz udzielanie wyjaśnień kontrolującym;
15) uczestnictwo w kontrolach doraźnych w szkołach realizujących projekt;
16) archiwizacja dokumentacji projektu.
§ 2. Wydział Finansowy Urzędu Miejskiego realizuje niżej wymienione zadania wynikające z umowy o dofinansowanie i założeń wniosku projektowego:
1) przestrzeganie przepisów dotyczących promocji projektu dofinansowywanego EFS w ramach POKL;
2) prowadzenie odrębnej dokumentacji księgowej dla operacji związanych z realizowanym projektem;
3) dokonywanie płatności w ramach realizowanego projektu;
4) przekazywanie środków finansowych do poszczególnych szkół na realizację płatności w zakresie zadań realizowanych w projekcie przez jednostki oświatowe;
5) współpraca z Wydziałem Edukacji przy realizacji projektu;
6) przekazywanie do Wydziału Edukacji informacji i dokumentów niezbędnych do przygotowania wniosku o płatność lub innych dokumentów wymaganych przez Urząd Marszałkowski;
7) przygotowywanie i przekazywanie dokumentów dotyczących projektu do kontroli przeprowadzanej przez instytucje zewnętrzne, organy kontroli wewnętrznej oraz udzielanie wyjaśnień kontrolującym;
8) archiwizacja dokumentacji projektu w zakresie przydzielonych zadań i przekazanie do Wydziału Edukacji.
§ 3. Szkoły biorące udział w projekcie realizują niżej wymienione zadania wynikające z umowy o dofinansowanie i założeń wniosku projektowego:
1) przestrzeganie przepisów dotyczących promocji projektu dofinansowanego z EFS w ramach POKL;
2) przeprowadzanie rekrutacji uczestników do udziału w projekcie;
3) organizacja i przeprowadzenie zajęć pozalekcyjnych w szkole i poza szkołą związanych z realizacja projektu;
4) prowadzenie i przechowywanie dokumentacji dotyczącej uczestników projektu;
5) sporządzanie sprawozdań dot. realizowanych zadań ujętych w harmonogramie działań i przekazywanie informacji do Wydziału Edukacji;
6) przekazywanie w wyznaczonym terminie do Wydziału Edukacji informacji niezbędnych do przygotowania wniosku o płatność lub innych dokumentów wymaganych przez Urząd Marszałkowski;
7) przeprowadzanie wśród uczestników projektu analiz i ankiet niezbędnych do realizacji projektu;
8) niezwłoczne informowanie Wydziału Edukacji o nieprawidłowościach oraz problemach powstałych przy realizacji projektu w szkole;
9) dokonywanie płatności w ramach przydzielonych zadań z realizowanego projektu;
10) prowadzenie odrębnej ewidencji księgowej dla operacji związanych z realizowanym projektem i opracowaniem wyodrębnionej dokumentacji opisującej przyjęte zasady rachunkowości dla projektu;
11) współpraca z wydziałami Urzędu Miejskiego i uprawnionymi instytucjami zewnętrznymi;
12) przekazanie zarchiwizowanych dokumentów do Wydziału Edukacji po zakończeniu realizacji projektu w terminie określonym przez Wydział.
§ 4. W celu prawidłowej i rzetelnej realizacji zadania wszystkie jednostki/wydziały biorące udział w realizacji projektu powinny zapoznać się z następującymi dokumentami:
1) Program Operacyjny Kapitał Ludzki;
2) wytyczne dot. kwalifikowania wydatków w ramach funduszy strukturalnych;
3) wytyczne w zakresie informacji i promocji;
4) umową o dofinansowanie oraz wnioskiem o dofinansowanie projektu „Grudziądzkie szkoły perspektywą rozwoju drogi edukacyjnej i zawodowej dzieci i młodzieży” realizowanego w ramach POKL.
§ 5. Wykonanie zarządzenia powierzam Wydziałowi Edukacji, który jest realizatorem projektu, Wydziałowi Finansowemu oraz Dyrektorom szkół biorących udział w projekcie.
§ 6. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Kamilla Wiśniewska | 09-12-2009 11:33 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 04-12-2009 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 16-12-2009 11:52 |