ZARZĄDZENIE NR 17/25
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 8 stycznia 2025 r.
w sprawie wprowadzenia i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 poz. 609) zarządzam, co następuje:
§ 1. Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
§ 2.1. System Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza stanowi własność gminy – miasta Grudziądz.
2. Wprowadzam jako obowiązujące do stosowania w urzędzie zasady wdrażania i użytkowania systemu.
§ 3.1. W ramach systemu funkcjonuje księga znaku.
2. Księga znaku określa zasady konstrukcji logo gminy – miasta, jego dopuszczalne formy, warianty i zasady stosowania.
3. W księdze znaku zdefiniowano m.in. obowiązującą typografie, kolorystykę, wzory oraz przykłady projektowania materiałów: promocyjno-informacyjnych, elektronicznych, wystawienniczych i gadżetów reklamowych.
§ 4.1. Wydział przekaże do dnia 28 lutego 2025 r. wszystkim komórkom organizacyjnym urzędu zaktualizowaną księgę znaku i logo w wersji elektronicznej.
2. Przekazane materiały będą zawierały logo w różnych formatach przystosowanych do druku i publikacji elektronicznej.
§ 5. Szczegółowe zasady używania systemu przez jednostki podległe urzędowi oraz spółki miejskie zostaną ustalone odrębnymi przepisami.
§ 6.1. Wszelkie projekty graficzne przygotowywane są przez grafika zatrudnionego w wydziale.
2. Zlecenie wykonania projektu graficznego powinno zostać przesłane na adres
e-mail: pwm@um.grudziadz.pl w terminie nie później niż 14 dni roboczych przed datą publikacji danego materiału (np. przekazania materiałów do druku, emisji w telewizji, Internecie itd.).
3. W przypadku projektu wieloelementowego, wydział zastrzega sobie prawo do dłuższego terminu realizacji, który zostanie ustalony indywidualnie.
§ 7.1. W wyjątkowych sytuacjach projekty graficzne mogą zostać wykonane przez grafika zewnętrznego i wymagają one każdorazowo akceptacji wydziału.
2. Wydział w terminie 4 dni roboczych od otrzymania projektu, przekazuje drogą elektroniczną informację o zaakceptowaniu strony graficznej projektu lub koniczności wprowadzania zmian.
3. Zobowiązuje się komórki organizacyjne do wprowadzenia w materiałach, o których mowa w ust. 2, uwag wydziału w terminie nie dłuższym niż 5 dni roboczych od daty ich zgłoszenia.
4. Poprawione projekty materiałów powinny zostać przesłane do ponownej weryfikacji do wydziału pod kątem zgodności z księgą znaku. Czynności te należy powtarzać do momentu uzyskania całkowitej akceptacji danego projektu.
§ 8. Komórki organizacyjne zobowiązane są do ustalenia z prezydentem treści zamieszanych materiałów.
§ 9. Wydział nie odpowiada za ewentualne naruszenia praw autorskich oraz treści merytoryczne materiałów przesłanych przez komórki organizacyjne.
§ 10.1. Głównym organizatorem wydarzeń pozostaje gmina – miasto, a nie poszczególne komórki organizacyjne.
2. Zobowiązuje się komórki organizacyjne do uwzględniania w treści zaproszenia prezydenta, jako głównego organizatora wydarzenia, poprzez umieszczanie formuły „zaprasza Prezydent Grudziądza Maciej Glamowski”.
§ 11. Oficjalnym profilem urzędu funkcjonującym w mediach społecznościowych jest „Pokochaj Grudziądz”, a oficjalną stroną internetową urzędu jest www.grudziadz.pl.
§ 12. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
§ 13. Traci moc Zarządzenie Prezydenta Grudziądza nr 218/22 z dnia 8 kwietnia 2022 r. w sprawie wprowadzenia i stosowania Systemu Identyfikacji Wizualnej Miasta Grudziądza.
§ 14. Wykonanie Zarządzenia powierza się Dyrektorowi Wydziału Promocji i Współpracy z Mieszkańcami Urzędu Miejskiego w Grudziądzu.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Wojtakowska | 14-01-2025 09:33 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Sylwia Wojtakowska | 08-01-2025 |
Ostatnia aktualizacja: | Sylwia Wojtakowska | 24-01-2025 07:15 |