ZARZĄDZENIE NR 60/15
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 20 lutego 2015 r.
zmieniające zarządzenie w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu
Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1. W zarządzeniu Nr 571/12 Prezydenta Grudziądza z dnia 31 grudnia 2012 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Grudziądzu wprowadzam następujące zmiany:
1) w § 19 pkt 24 otrzymuje brzmienie:
„24) prowadzenie postępowań w zakresie udzielania ulg i zwolnień z uwzględnieniem przepisów o pomocy publicznej (z wyjątkiem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla której właściwy jest Referat Dochodów Niepodatkowych w Wydziale Finansowym);”;
2) w § 20:
a) w ust. 1 pkt 8 otrzymuje brzmienie:
„8) informowanie o konieczności składania zgłoszenia do Rejestru Korzyści;”,
b) w ust. 6.2 po pkt 52 dodaje się pkt 53-60 w brzmieniu:
„53) nadzór właścicielski nad miejskimi instytucjami kultury w zakresie prawidłowości gospodarowania powierzonym mieniem gminy-miasto Grudziądz;
54) nadzór właścicielski nad mieniem gminy-miasto Grudziądz przekazanym w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym;
55) doradztwo dla kierowników jednostek organizacyjnych gospodarujących mieniem gminy-miasto Grudziądz w zakresie eksploatacji mienia nieruchomego;
56) nadzór nad przestrzeganiem przepisów (prawa budowlanego i ustawy o gospodarce nieruchomościami) przez kierowników jednostek organizacyjnych gospodarujących mieniem gminy-miasto Grudziądz;
57) współpraca z merytorycznymi komórkami organizacyjnymi w zakresie wykorzystania środków zewnętrznych przeznaczonych na ulepszenie, modernizację lub inwestycje w mieniu gminy-miasto Grudziądz będącym w trwałym zarządzie;
58) sporządzanie zestawień zbiorczych oraz informacji dotyczących pilności i zakresu prac remontowych niezbędnych do przeprowadzenia w jednostkach organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz na podstawie opracowanych protokołów z przeglądów technicznych budynków (art. 62 ustawy Prawo budowlane);
59) koordynacja planów prac remontowo-inwestycyjnych opracowanych przez jednostki organizacyjne gminy-miasto Grudziądz a wynikających z przeglądów technicznych budynków;
60) organizowanie i koordynacja prac modernizacyjnych budynków będących własnością gminy-miasto Grudziądz przy współpracy z Powiatowym Urzędem Pracy w Grudziądzu.”,
c) w ust. 8:
– pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„5) współpraca z Wydziałem Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami w zakresie utrzymania nieruchomości miasta;”,
– po pkt 16 dodaje się pkt 17 w brzmieniu:
„17) współpraca z jednostkami organizacyjnymi gminy-miasto Grudziądz przy planowaniu i organizowaniu prac remontowych – opiniowanie pilności tych prac, opracowanych kosztorysów i zakresów prac w odniesieniu do wyników rocznych przeglądów budowlanych.”,
d) ust. 12 otrzymuje brzmienie:
„12. Do właściwości Wydziału Spraw Obywatelskich:
12.1. Referatu Ewidencji Ludności należy w szczególności:
1) rejestracja danych gromadzonych w Powszechnym Elektronicznym Systemie Ewidencji Ludności (PESEL) w ramach aplikacji źródło:
a) zameldowanie w miejscu pobytu stałego lub czasowego,
b) wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub czasowego,
c) anulowanie zameldowania na pobyt stały,
d) wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały,
e) zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej oraz powrotu z wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej,
f) rejestracja zmiany kraju miejsca zamieszkania,
g) nadawanie numeru PESEL przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy z wyjątkiem dzieci oraz na podstawie odrębnych przepisów,
h) powiadamianie o nadaniu numeru PESEL,
i) zgłoszenie usunięcia niezgodności danych osobowo-adresowych,
j) usunięcie niezgodności dotyczących:
– adresów pobytu stałego,
– danych wyjazdu za granicę,
– danych dowodu osobistego,
– kraju miejsca zamieszkania,
k) przyjmowanie zleceń przekazanych do realizacji w ramach działania systemu (Źródło-PESEL);
2) prowadzenie rejestru mieszkańców oraz rejestru zamieszkania cudzoziemców;
3) udostępnianie danych ewidencyjno-adresowych z rejestru mieszkańców Grudziądza i rejestru zamieszkania cudzoziemców;
4) wydawanie poświadczeń zameldowania na pobyt stały lub czasowy, wymeldowania z pobytu stałego i czasowego;
5) wydawanie zaświadczeń niezbędnych do sporządzenia aktu poświadczenia dziedziczenia;
6) sporządzanie okresowych wydruków dzieci i osób podlegających obowiązkowi szkolnemu dla szkół i gimnazjów;
7) opracowywanie sprawozdań statystycznych;
8) prowadzenie postępowań administracyjnych z urzędu lub na wniosek oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie zameldowania lub wymeldowania osób dotyczących pobytu stałego lub czasowego;
9) przesłuchiwanie stron, świadków w ramach pomocy prawnej w prowadzonych postępowaniach administracyjnych w sprawach ewidencji ludności;
10) prowadzenie rejestru wyborców i wykonywanie zadań związanych z przygotowaniem do wyborów i referendów;
11) rejestracja wniosków o wydanie dowodu osobistego w Rejestrze Dowodów Osobistych w ramach aplikacji źródło i wydawanie potwierdzeń ich przyjęcia;
12) zgłoszenia usunięcia niezgodności danych dotyczących przyjmowanych wniosków o dowód osobisty;
13) przyjmowanie i realizacja przypisanych zleceń w ramach systemu RDO;
14) wysyłanie zarejestrowanych wniosków o wydanie dowodu osobistego do produkcji do Systemu Rejestrów Państwowych;
15) przyjmowanie i wydawanie dowodów osobistych w systemie RDO;
16) wydawanie zaświadczeń o utracie dowodu osobistego;
17) przyjmowanie i unieważnianie dowodów osobistych przekazanych przez osoby trzecie;
18) udostępnianie danych o wydanych i unieważnionych dowodach osobistych z Rejestru Dowodów Osobistych;
19) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodu osobistego i ich doręczanie osobom aresztowanym, osadzonym w zakładach karnych na terenie Grudziądza i osobom niepełnosprawnych w miejscu ich pobytu;
20) odbiór poczty specjalnej dotyczącej dowodów osobistych z Komendy Miejskiej Policji w Grudziądzu;
21) prowadzenie archiwum kopert dowodowych dotyczących wydanych dowodów osobistych;
22) wyłączanie ze zbioru kopert dowodowych kopert dotyczących osób zmarłych;
23) przyjmowanie zawiadomień o planowanych zgromadzeniach publicznych i przygotowywanie decyzji o zakazie zgromadzenia w myśl ustawy Prawo o zgromadzeniach;
24) opiniowanie wniosków o rejestrację i zmianę wpisu dla stowarzyszeń rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym;
25) rejestracja stowarzyszeń zwykłych posiadających siedzibę na terenie Grudziądza;
26) nadzór nad działalnością stowarzyszeń posiadających siedzibę na terenie Grudziądza z wyłączeniem stowarzyszeń kultury fizycznej.
12.2. Referatu Działalności Gospodarczej należy w szczególności:
1) przyjmowanie, weryfikacja i przekształcanie w formę elektroniczną wniosków CEIDG-1 dot. wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia i zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej;
2) prowadzenie spraw związanych z obsługą CEIDG, w tym postępowania dot. niepoprawnych wniosków CEIDG-1;
3) bieżąca weryfikacja wprowadzonych do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (rejestr działalności regulowanej, zezwoleń i koncesji w CEIDG);
4) wydawanie zaświadczeń dot. archiwalnych danych z gminnej ewidencji działalności gospodarczej;
5) sprawy związane z prowadzeniem na terytorium RP działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne;
6) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w placówkach handlowych i gastronomicznych usytuowanych na terenie miasta;
7) prowadzenie postępowań i wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie wygaśnięcia lub cofnięcia zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
8) weryfikacja dokonanych wpłat z tytułu opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
9) przeprowadzanie kontroli placówek handlowych i gastronomicznych w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących sprzedaży napojów alkoholowych;
10) prowadzenie spraw dotyczących ustalania dni i godzin otwierania oraz zamykania placówek handlu detalicznego, zakładów gastronomicznych i zakładów usługowych dla ludności;
11) wydawanie zezwoleń na używanie materiałów pirotechnicznych na terenie miasta;
12) sprawy związane z obsługą Systemu Wymiany Informacji na Rynku Wewnętrznym (system IMI).”,
e) w ust. 13.1 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„4) wykonywanie zadań należących do miasta jako podmiotu tworzącego Regionalny Szpital Specjalistyczny im. dr. W. Biegańskiego z siedzibą Grudziądzu;”;
f) w ust. 16 pkt 17-21 i 24-27 skreśla się,
g) w ust. 20 pkt 6 skreśla się,
h) ust. 21 otrzymuje brzmienie:
„21. Do właściwości Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1) sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów;
2) meldowanie noworodków bezpośrednio po rejestracji aktów urodzeń i nadawanie numerów PESEL;
3) wykreślanie osób zmarłych z rejestru meldunkowego i likwidacja numerów PESEL;
4) zmiana numerów PESEL;
5) informowanie matek o sporządzeniu aktu urodzenia dziecka z urzędu;
6) prowadzenie i aktualizacja rejestru uznań;
7) powiadomienie organów sądowych o narodzinach dzieci przez małoletnie matki;
8) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o uznaniu ojcostwa przez ojca biologicznego, przed i po urodzeniu dziecka;
9) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o nadaniu nazwiska męża matki/żony ojca;
10) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o zmianie nazwiska pierwszego dziecka pochodzącego z małżeństwa;
11) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o zmianie imion/imienia dziecka w ciągu 6 miesięcy od rejestracji aktu;
12) wpisywanie do aktu urodzenia danych ojca zgodnie z art. 61 ust 2 prawo o aktach stanu cywilnego;
13) wpisywanie do rejestru stanu cywilnego aktów urodzeń, małżeństw, zgonów sporządzonych za granicą;
14) sporządzanie aktów stanu cywilnego dla zdarzeń, które nastąpiły za granicą, a nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
15) prostowanie aktów stanu cywilnego;
16) uzupełnianie aktów stanu cywilnego;
17) odtwarzanie aktów stanu cywilnego;
18) powiadamianie właściwych przedstawicielstw zagranicznych o zgonie cudzoziemca;
19) powiadamianie organów sądowych o zgonie rodziców małoletnich dzieci;
20) przyjmowanie zapewnień o braku przeszkód prawnych do zawarcia małżeństwa (cywilnego, konkordatowego i zawieranego za granicą) od nupturientów;
21) sporządzanie zaświadczeń stanowiących podstawę zarejestrowania aktu małżeństwa zawartego w sposób określony w art. 1 § 2 i 3 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
22) udzielanie ślubów w lokalu i poza lokalem USC;
23) rejestrowanie małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez Kościół albo inne związki wyznaniowe;
24) wprowadzanie przypisków do rejestru stanu cywilnego;
25) sporządzanie danych statystycznych dla potrzeb GUS;
26) prowadzenie akt zbiorowych;
27) wydawanie zezwoleń skracających ustawowy, miesięczny termin wyczekiwania na zawarcie małżeństwa;
28) wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego poza granicami kraju;
29) wydawanie zaświadczeń o stanie cywilnym;
30) uznawanie orzeczeń w sprawach niematerialnych wydawanych przez sądy państw obcych;
31) współpraca z konsulatami i ambasadami;
32) organizowanie i przygotowywanie uroczystości związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego;
33) prowadzenie spraw dotyczących warunków sposobu i terminu przechowywania ksiąg, skorowidzów i akt zbiorowych;
34) wprowadzanie wzmianek marginesowych na podstawie otrzymanych dokumentów z innych USC, także wyroków i postanowień sądowych;
35) sporządzanie protokołów i przyjmowanie oświadczeń o powrocie do nazwiska po rozwodzie;
36) sporządzanie i wydawanie decyzji o zmianie imienia lub nazwiska;
37) wydawanie odpisów aktów urodzeń, małżeństw, zgonów;
38) współpraca z Archiwum Państwowym;
39) współpraca z Szefem Krajowego Centrum Informacji Kryminalnych;
40) współpraca ze Strażą Graniczną.”.
§ 2. Wykonanie niniejszego zarządzenia powierzam Sekretarzowi Miasta.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 9 marca 2015 r.
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Tomasz Kopczyński | 10-03-2015 08:14 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 20-02-2015 | |
Ostatnia aktualizacja: | Tomasz Kopczyński | 10-03-2015 08:31 |