herb Grudziądza
Logo BIP
Biuletyn Informacji Publicznej
gmina-miasto Grudziądz
Urząd Miejski w Grudziądzu
Logo ePUAP
panorama Grudziądza

ZARZĄDZENIE NR 456/20 w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym

ZARZĄDZENIE NR 456/20
PREZYDENTA GRUDZIĄDZA
z dnia 31 grudnia 2020 r.

w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym

 

Na podstawie art. 11 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057) zarządzam, co następuje:

 

Rozdział 1
Postanowienia ogólne

§ 1. Określam procedurę zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia
24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057).

§ 2. Ilekroć w Zarządzeniu jest mowa o:

1) ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2020 r. poz. 1057);

2) dotacji – należy przez to rozumieć dotację w rozumieniu art. 127 ust. 1 pkt 1 lit. e oraz art. 221 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.);

3) generatorze ofert – należy przez to rozumieć system elektroniczny udostępniony na stronie internetowej www.witkac.pl, służący obsłudze zlecania zadań publicznych organizacjom pozarządowym, za pomocą którego jest możliwe ogłaszanie konkursów ofert, generowanie i składanie ofert, dokonywanie oceny ofert, tworzenie umów i aneksów oraz składanie i weryfikowanie  sprawozdań z realizacji zadań publicznych;

4) komisji konkursowej – należy przez to rozumieć komisję powołaną w celu opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert, o której mowa w art. 15 ust. 2a ustawy;

5) komórce ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi – należy przez to rozumieć komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Grudziądzu odpowiedzialną
za koordynowanie współpracy z organizacjami pozarządowymi;

6) komórce merytorycznej – należy przez to rozumieć właściwą merytorycznie ze względu na rodzaj zadania publicznego komórkę organizacyjną Urzędu Miejskiego w Grudziądzu lub jednostkę organizacyjną gminy-miasto Grudziądz, wykonującą czynności związane ze zlecaniem w imieniu gminy-miasto Grudziądz zadań publicznych;

7) konkursie – należy przez to rozumieć otwarty konkurs ofert na realizację zadania publicznego, o którym mowa w art. 11 ust. 2 ustawy;

8) mieście – należy przez to rozumieć gminę-miasto Grudziądz;

9) ofercie – należy przez to rozumieć ofertę realizacji zadania publicznego, o której mowa w art. 14 ust. 1 ustawy, składaną poprzez generator ofert;

10) oferencie – należy przez to rozumieć organizację pozarządową składającą ofertę realizacji zadania publicznego;

11) ogłoszeniu o konkursie – należy przez to rozumieć zarządzenie Prezydenta Grudziądza w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert;

12) organizacji pozarządowej – należy przez to rozumieć organizację pozarządową, o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmiot prowadzący działalność pożytku publicznego, o którym mowa w art. 3 ust. 3 ustawy;

13) Prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Grudziądza lub działającego z jego upoważnienia Wiceprezydenta Grudziądza;

14) programie współpracy – należy przez to rozumieć roczny program współpracy gminy-miasto Grudziądz z organizacjami pozarządowymi, o którym mowa w art. 5a ust. 1 ustawy;

15) rozporządzeniu – należy przez to rozumieć rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2018 r. poz. 2057);

16) rozporządzeniu w sprawie uproszczonych wzorów – należy przez to rozumieć rozporządzenie Przewodniczącego Komitetu do spraw Pożytku Publicznego z dnia
24 października 2018 r. w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2055);

17) trybie uproszczonym – należy przez to rozumieć zlecanie zadań publicznych z pominięciem otwartego konkursu ofert, na zasadach określonych w art. 19a ustawy;

18) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski w Grudziądzu;

19) zadaniu publicznym – należy przez to rozumieć zadanie, o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy, będące zadaniem własnym gminy lub powiatu albo zadaniem zleconym z zakresu administracji rządowej realizowanym przez gminę lub powiat;

20) zleceniobiorcy – należy przez to rozumieć organizację pozarządową, której zlecono realizację zadania publicznego;

21) zleceniodawcy – należy przez to rozumieć gminę-miasto Grudziądz zlecającą realizację zadania publicznego.

Rozdział 2
Ogłaszanie otwartych konkursów ofert

§ 3. 1. Komórka merytoryczna informuje komórkę ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi o konieczności ogłoszenia konkursu i przekazuje informacje niezbędne do jego ogłoszenia, nie później niż 5 dni roboczych przed planowanym terminem ogłoszenia.

  1. Prezydent, w formie zarządzenia, ogłasza konkurs na realizację zadania publicznego.
  2. Komórka ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi zamieszcza zarządzenie Prezydenta w sprawie ogłoszenia konkursu:1) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.bip.grudziadz.pl;

1) na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Grudziądzu www.grudziadz.pl;

2) na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Grudziądzu;

3) w generatorze ofert na stronie internetowej www.witkac.pl.

  1. Prezydent w ogłoszeniu o konkursie zaprasza organizacje pozarządowe do wskazywania osób do pracy w komisji konkursowej.
  2. Zainteresowane organizacje pozarządowe składają w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, pisemne zgłoszenia kandydatów na członków komisji konkursowej, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 1
    do Zarządzenia.
  3. Prezydent dokonuje wyboru osób wskazanych przez organizacje pozarządowe do pracy w komisji konkursowej.

Rozdział 3
Składanie i rozpatrywanie ofert w trybie konkursowym

§ 4. 1. Oferenci zamierzający realizować zadania publiczne składają oferty w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem oferty określonym
w załączniku nr 1 do rozporządzenia.

  1. Oferenci załączają w formie elektronicznej załączniki do oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.
  2. Oferenci składają oferty w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, dodatkowo we wskazanym miejscu i terminie składają wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
  3. W przypadku awarii generatora ofert uniemożliwiającej złożenie oferty, dopuszcza się składanie ofert wyłącznie w formie papierowej. Informacje o awarii generatora oraz o usunięciu awarii zostaną podane na stronie internetowej Urzędu www.grudziadz.pl. Po usunięciu awarii oferent, w terminie 3 dni roboczych od dnia poinformowania o usunięciu awarii, wprowadza ofertę do generatora ofert.
  4. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, jak również nie gwarantuje przyznania dotacji we wnioskowanej wysokości.

§ 5. 1. Oferty podlegają ocenie formalnej i merytorycznej.

  1. Pracownicy komórki merytorycznej dokonują oceny formalnej złożonych ofert w terminie do 20 dni roboczych od wskazanego w ogłoszeniu o konkursie terminu składania ofert.
  2. Za ofertę spełniającą wymogi formalne uznaje się ofertę, jeżeli:

1) oferta została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 4 ust. 1;

2) oferta została złożona poprzez generator ofert w terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w § 4 ust. 4;

3) oferent złożył w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu o konkursie wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem;

4) oferta została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie objętym konkursem;

5) oferta jest zgodna z warunkami ogłoszenia o konkursie, w szczególności dotyczącymi celu i terminu realizacji zadania publicznego;

6) oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia;

7) do oferty załączono w formie elektronicznej załączniki wskazane w ogłoszeniu o konkursie.

  1. Karta oceny formalnej oferty stanowi załącznik do ogłoszenia o konkursie.
  2. Oferent ma możliwość jednokrotnego uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia wskazane w ust. 3 pkt 6 i 7 w terminie wskazanym przez komórkę merytoryczną, nie dłuższym jednak niż 5 dni roboczych od dnia poinformowania o konieczności uzupełnienia oferty.
  3. Oferty, które nie spełniają wymogów formalnych, w tym również nieuzupełnione we wskazanym terminie, nie podlegają ocenie merytorycznej.

§ 6. 1. Prezydent, w formie zarządzenia, powołuje komisję konkursową, w skład której wchodzą:

1) kierownik lub pracownik komórki merytorycznej – przewodniczący komisji;

2) kierownik lub pracownik komórki ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi;

3) pracownicy komórki merytorycznej – w zależności od potrzeb;

4) nie więcej niż dwie osoby wskazane przez organizacje pozarządowe, z wyłączeniem osób wskazanych przez organizacje biorące udział w konkursie.

  1. W skład komisji konkursowej oceniającej oferty złożone na prowadzenie punktu udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej oraz prowadzenie punktu świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego może wchodzić dodatkowo przedstawiciel wojewody.
  2. Komisja konkursowa może działać bez udziału osób wskazanych przez organizacje pozarządowe, jeżeli:
    1. żadna organizacja nie wskaże osób do składu komisji konkursowej lub
    2. wskazane osoby nie wezmą udziału w pracach komisji konkursowej lub
    3. wszystkie powołane w skład komisji konkursowej osoby podlegają wyłączeniu na podstawie art. 15 ust. 2d lub art. 15 ust. 2f ustawy.
  3. W przypadku, o którym mowa w ust. 3, w skład komisji konkursowej wchodzi obligatoryjnie pracownik komórki merytorycznej, tak aby komisja liczyła nie mniej niż trzy osoby.
  4. Członkowie komisji konkursowej składają oświadczenia o niepodleganiu wyłączeniu na podstawie przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 z późn. zm.).
  5. W pracach komisji konkursowej może uczestniczyć z głosem doradczym wskazany przez przewodniczącego członek Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Grudziądzu.
  6. Komisja konkursowa dokonuje merytorycznej oceny złożonych ofert w terminie do 40 dni roboczych od wskazanego w ogłoszeniu o konkursie terminu składania ofert.
  7. Karta oceny merytorycznej oferty stanowi załącznik do ogłoszenia o konkursie.
  8. Komisja konkursowa sporządza protokół z przeprowadzonej oceny ofert, który przedkłada Prezydentowi w celu zatwierdzenia.
  9. Prezydent podejmuje ostateczną decyzję w sprawie wyboru oferentów i wysokości przyznanych dotacji na realizację zadań publicznych, od której nie przysługuje tryb odwoławczy.
  10. Prezydent, w formie zarządzenia, ogłasza wyniki konkursu w terminie do 45 dni roboczych od wskazanego w ogłoszeniu o konkursie terminu składania ofert lub unieważnia konkurs w przypadkach określonych w art. 18a ustawy.
  11. Zarządzenie Prezydenta w sprawie ogłoszenia wyników konkursu lub unieważnienia konkursu komórka ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi zamieszcza w miejscach wskazanych w § 3 ust. 3.

§ 7. 1. Komórki merytoryczne informują oferentów o sposobie rozpatrzenia złożonych ofert i wysokości przyznanych dotacji.

  1. W przypadku przyznania dotacji w wysokości niższej od wnioskowanej, oferent w terminie wskazanym przez komórkę merytoryczną, nie dłuższym jednak niż 10 dni roboczych od dnia poinformowania o przyznaniu dotacji:
  1. dokonuje aktualizacji oferty w formie elektronicznej poprzez generator ofert, z uwzględnieniem wysokości przyznanej dotacji, z zastrzeżeniem, że procentowy udział przyznanej dotacji w sumie wszystkich kosztów realizacji zadania nie może być wyższy niż wnioskowany w ofercie oraz składa w komórce merytorycznej wydruk potwierdzenia złożenia aktualizacji oferty wygenerowany z systemu i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, lub
  2. informuje w formie pisemnej komórkę merytoryczną o rezygnacji z realizacji zadania publicznego.
  1. Zapisy § 4 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
  2. W przypadku, gdy złożenie przez oferenta dokumentów, o których mowa w ust. 2, we wskazanym terminie nie jest możliwe, oferent w tym terminie informuje w formie pisemnej komórkę merytoryczną o zaistniałym fakcie i wskazuje termin, do którego złoży dokumenty.
  3. W przypadku, gdy złożona przez oferenta aktualizacja oferty zawiera błędy lub znacząco odbiega od pierwotnej oferty albo nie uwzględnia wskazań komisji konkursowej lub Prezydenta, komórka merytoryczna informuje oferenta o konieczności poprawienia aktualizacji oferty we wskazanym terminie, nie dłuższym jednak niż 5 dni roboczych od dnia poinformowania.
  4. W przypadku niezłożenia przez oferenta dokumentów, o których mowa w ust. 2 w terminach, o których mowa w ust. 2 i 4, komórka merytoryczna ponownie wzywa oferenta do ich złożenia wyznaczając dodatkowy termin, nie dłuższy jednak niż 5 dni roboczych od dnia poinformowania.
  5. W przypadku niezłożenia przez oferenta dokumentów, o których mowa w ust. 2 pkt 1,
    w dodatkowo wyznaczonym terminie, Prezydent może odmówić zawarcia z oferentem umowy o realizację zadania publicznego.

Rozdział 4
Składanie i rozpatrywanie ofert w trybie uproszczonym

§ 8. Prezydent może zlecić z pominięciem otwartego konkursu ofert realizację zadania publicznego na zasadach określonych w art. 19a ustawy.

§ 9. 1. Oferent zamierzający realizować zadanie publiczne w trybie uproszczonym składa ofertę w formie elektronicznej poprzez generator ofert, zgodnie ze wzorem oferty określonym w załączniku nr 1 do rozporządzenia w sprawie uproszczonych wzorów.

        1. Oferent, w terminie 2 dni roboczych od daty złożenia oferty w generatorze, składa w komórce merytorycznej wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
        2. Ze względów organizacyjnych oferent powinien złożyć ofertę nie później niż miesiąc przed terminem rozpoczęcia realizacji zadania publicznego.

§ 10. 1. Komórka merytoryczna dokonuje formalnej i merytorycznej oceny złożonej oferty, biorąc pod uwagę wysokość środków zaplanowanych i wykorzystanych w budżecie miasta na dany rodzaj zadania.

  1. W przypadku braku środków w budżecie miasta na realizację zadania będącego przedmiotem oferty, oferta zostaje odrzucona i nie podlega dalszej ocenie, o czym komórka merytoryczna informuje oferenta w formie pisemnej.
  2. Za ofertę spełniającą wymogi formalne uznaje się ofertę, jeżeli:
  1. oferta spełnia wymogi określone w art. 19a ust. 1 ustawy;
  2. oferta została sporządzona według wzoru, o którym mowa w § 9 ust. 1;
  3. oferta została złożona poprzez generator ofert;
  4. oferent złożył w miejscu i terminie, o którym mowa w § 9 ust. 2, wydruk potwierdzenia złożenia oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu oferenta, zgodnie z wpisem
    do rejestru lub ewidencji albo pełnomocnictwem oraz, jeżeli dotyczy, oryginał pełnomocnictwa albo kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem;
  5. oferta została złożona przez oferenta uprawnionego do jej złożenia, prowadzącego działalność statutową w zakresie zadania wskazanego w ofercie;
  6. oferta została wypełniona w sposób kompletny, nie zawiera istotnych błędów
    i ma prawidłowo wypełnione wszystkie oświadczenia.
  1. Oferent nie ma możliwości uzupełnienia oferty zawierającej uchybienia formalne.
  2. Komórka merytoryczna może żądać od oferenta dodatkowych dokumentów niezbędnych do dokonania oceny oferty.
  3. Komórka ds. współpracy z organizacjami pozarządowymi sprawdza, czy oferent i oferta spełniają warunki określone w art. 19a ust. 6 i 7 ustawy.
  4. W przypadku niespełniania przez ofertę lub oferenta wymogów formalnych, oferta nie podlega ocenie merytorycznej, o czym komórka merytoryczna informuje oferenta w formie pisemnej.
  5. Kierownik komórki merytorycznej, po dokonaniu oceny merytorycznej oferty, przedkłada Prezydentowi opinię na temat celowości realizacji zadania publicznego.
  6. Prezydent podejmuje decyzję w sprawie celowości zlecenia realizacji zadania publicznego.
  7. W przypadku stwierdzenia braku celowości realizacji zadania publicznego, komórka merytoryczna informuje oferenta w formie pisemnej o odrzuceniu oferty.
  8. W przypadku stwierdzenia celowości realizacji zadania publicznego, w terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia złożenia oferty, komórka ds. współpracy  z organizacjami pozarządowymi zamieszcza na okres 7 dni w miejscach wskazanych
    w § 3 ust. 3 pkt 1-3, ofertę wraz z informacją o możliwości pisemnego zgłaszania uwag dotyczących oferty.
  9. Każdy, w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty, może zgłosić w komórce merytorycznej pisemne uwagi dotyczące oferty.
  10. Kierownik komórki merytorycznej, po upływie terminu, o którym mowa w ust. 12, rozpatruje zgłoszone uwagi i pisemnie informuje podmioty zgłaszające o sposobie
    ich rozpatrzenia.

Rozdział 5
Realizacja zadań publicznych

§ 11. 1. Szczegółowe warunki realizacji zadania publicznego określa umowa o realizację zadania zawarta pomiędzy zleceniodawcą a zleceniobiorcą, sporządzona zgodnie z ramowym wzorem umowy określonym w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

  1. Prezydent może odmówić zawarcia umowy z oferentem w przypadku, gdy zaktualizowana oferta znacząco odbiega od pierwotnej oferty albo nie uwzględnia wskazań komisji konkursowej lub Prezydenta albo, gdy oferent złożył oświadczenia niezgodne ze stanem faktycznym lub wyjdą na jaw okoliczności nieujawnione na etapie rozpatrywania oferty dotyczące wiarygodności merytorycznej lub finansowej oferenta.
  2. Termin rozpoczęcia realizacji zadania publicznego określony w umowie nie może być wcześniejszy, niż data jej zawarcia, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5.
  3. W przypadku, gdy z oferty realizacji zadania publicznego lub jej aktualizacji, wynika, że zadanie ma charakter ciągły i jest realizowane przed zawarciem umowy, termin rozpoczęcia realizacji zadania może być wcześniejszy niż data zawarcia umowy.
  4. W przypadku, gdy z oferty realizacji zadania publicznego lub jej aktualizacji, wynika konieczność rozpoczęcia realizacji zadania przed zawarciem umowy, termin rozpoczęcia realizacji zadania może być wcześniejszy niż data zawarcia umowy, przy czym wydatki na realizację zadania poniesione przed datą zawarcia umowy uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli zostały poniesione do wysokości określonej w umowie ze środków innych niż dotacja.

§ 12. 1. Zleceniobiorca opatruje oryginały dokumentów księgowych dotyczące realizacji zadania publicznego, w sposób trwały:

  1. pieczęcią zleceniobiorcy;
  2. opisem, jakie było przeznaczenie zakupionych towarów, usług lub innych opłaconych należności;
  3. klauzulą „Opłacono ze środków gminy-miasto Grudziądz na podstawie umowy nr  …… z dnia …… w wysokości …… zł”;
  4. w przypadku, gdy dokument został opłacony z różnych źródeł, wskazuje wszystkie źródła finansowania i opłacone kwoty;
  5. stwierdzeniem, że dokument został sprawdzony pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym;
  6. podpisami osób odpowiedzialnych za sprawy rozliczeń finansowych w imieniu zleceniobiorcy.
  1. Wydatki dotyczące realizacji zadania publicznego uznaje się za kwalifikowalne, jeżeli:
  1. są niezbędne dla realizacji zadania;
  2. są racjonalne i efektywne;
  3. zostały faktycznie poniesione w okresie wskazanym w umowie;
  4. zostały udokumentowane;
  5. zostały przewidziane w kalkulacji kosztów.
  1. W kosztach realizacji zadania publicznego nie uwzględnia się wydatków niezwiązanych bezpośrednio z realizacją zadania (koszty niekwalifikowalne), w szczególności wydatków na:
  1. podatek od towarów i usług (VAT), jeżeli zleceniobiorca ma możliwość jego odliczenia;
  2. finansowanie kosztów działalności gospodarczej;
  3. amortyzację;
  4. leasing;
  5. odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
  6. kary i grzywny;
  7. zakup napojów alkoholowych.
  1. Wkład własny niefinansowy zleceniobiorcy w realizacji zadania publicznego mogą stanowić:
  1. wkład osobowy – świadczenia wolontariuszy lub praca społeczna członków organizacji;
  2. wkład rzeczowy – przedmioty służące realizacji zadania.
  1. W przypadku wkładu własnego osobowego w realizacji zadania publicznego przyjmuje się aktualne stawki rynkowe, z zastrzeżeniem, że stawka godzinowa nie może być niższa niż minimalna stawka godzinowa w danym roku i nie wyższa niż określona w ogłoszeniu o konkursie.
  2. Dokumentami potwierdzającymi rozliczenie wkładu osobowego w realizacji zadania publicznego są:
  1. w przypadku wolontariuszy – porozumienie zawarte pomiędzy zleceniobiorcą a wolontariuszem oraz karta czasu pracy lub oświadczenie wolontariusza zawierające w szczególności imię i nazwisko wolontariusza, termin i przedmiot wykonywanych świadczeń, nazwę organizacji, na rzecz której były wykonywane świadczenia i nazwę zadania publicznego oraz wartość wykonanych świadczeń;
  2. w przypadku pracy społecznej członków – oświadczenie zawierające w szczególności imię i nazwisko członka, termin i przedmiot wykonywanej pracy, nazwę organizacji, na rzecz której była wykonywana praca i nazwę zadania publicznego oraz wartość wykonanej pracy.
  1. W przypadku wkładu własnego rzeczowego w realizacji zadania publicznego uwzględnia się wyłącznie wkład w takim zakresie, w jakim jest on wykorzystywany
    do realizacji zadania i przyjmuje się aktualne ceny rynkowe.

§ 13. 1. W trakcie realizacji zadania publicznego mogą być dokonywane bez konieczności aneksowania umowy:

  1. przesunięcia w zakresie poszczególnych pozycji kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości nie przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. zmiany w zakresie poszczególnych działań i terminów ich realizacji, o ile nie zmieniają istoty zadania i nie naruszają terminu realizacji zadania określonego w umowie.
  1. W przypadku dokonywania zmian, o których mowa w ust. 1 pkt 2, zleceniobiorca informuje o tym fakcie komórkę merytoryczną w formie pisemnej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. W uzasadnionych przypadkach zleceniobiorca może wystąpić w trakcie realizacji zadania publicznego o aneksowanie umowy, w szczególności w zakresie:
  1. przesunięć pomiędzy poszczególnymi pozycjami kosztów działania oraz pomiędzy działaniami określonymi w kalkulacji kosztów realizacji zadania w wysokości przekraczającej 20 % danego kosztu;
  2. utworzenia nowej pozycji kosztów w kalkulacji kosztów realizacji zadania;
  3. istotnych zmian w zakresie poszczególnych działań, w tym wprowadzenia nowych działań i/lub rezygnacji z zaplanowanych działań,

pod warunkiem, że zmiany te nie wpływają na warunki realizacji zadania i kryteria oceny oferty określone w ogłoszeniu o konkursie.

  1. W przypadku konieczności aneksowania umowy zleceniobiorca składa w komórce merytorycznej wniosek, w formie pisemnej, zawierający uzasadnienie proponowanych zmian.
  2. Zleceniobiorca, po wstępnej akceptacji przez kierownika komórki merytorycznej zaproponowanych zmian, dokonuje aktualizacji oferty w formie elektronicznej poprzez generator ofert oraz składa w komórce merytorycznej wydruk potwierdzenia złożenia aktualizacji oferty wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną oferty złożonej w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w imieniu zleceniobiorcy.
  3. Prezydent może odmówić zawarcia aneksu do umowy w przypadku, gdy zaktualizowana oferta znacząco odbiega od oferty stanowiącej podstawę zawarcia umowy.

§ 14. 1. Zleceniodawca ma prawo dokonywać kontroli i oceny realizacji zadania publicznego przez zleceniobiorcę, w szczególności w zakresie:

  1. stopnia realizacji zadania;
  2. efektywności, rzetelności i jakości realizacji zadania;
  3. prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;
  4. prowadzenia dokumentacji związanej z realizowanym zadaniem.
  1. Kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania publicznego oraz po jego zakończeniu w okresie 5 lat, licząc od początku roku następującego po roku, w którym zleceniobiorca realizował zadanie.
  2. W ramach kontroli osoby upoważnione przez zleceniodawcę mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonywania zadania publicznego, oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania. Zleceniobiorca na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć lub udostępnić dokumenty i inne nośniki informacji oraz udzielić wyjaśnień i informacji w terminie wskazanym przez kontrolującego.
  3. Prawo kontroli przysługuje osobom upoważnionym przez zleceniodawcę zarówno w siedzibie zleceniobiorcy, jak i w miejscu realizacji zadania publicznego. Kontrola lub poszczególne jej czynności mogą być przeprowadzane również w siedzibie zleceniodawcy.
  4. Zleceniodawca informuje zleceniobiorcę o wynikach kontroli, a w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości przekazuje mu wnioski i zalecenia mające na celu ich usunięcie.
  5. Zleceniobiorca jest zobowiązany w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia otrzymania wniosków i zaleceń, o których mowa w ust. 5, do ich wykonania i powiadomienia zleceniodawcy o sposobie ich wykonania.

Rozdział 6
Rozliczanie zadań publicznych

§ 15. 1. Zleceniobiorca, w terminie 30 dni od daty zakończenia realizacji zadania, składa w formie elektronicznej poprzez generator ofert, sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego, sporządzone zgodnie ze wzorem sprawozdania określonym w:

  1. załączniku nr 5 do rozporządzenia – w przypadku realizacji zadania zleconego w trybie otwartego konkursu ofert lub
  2. załączniku nr 2 do rozporządzenia w sprawie uproszczonych wzorów – w przypadku realizacji zadania zleconego w trybie uproszczonym.
  1. Zleceniobiorca załącza do sprawozdania w formie elektronicznej zestawienie dokumentów księgowych (faktur, rachunków) dotyczących realizacji zadania publicznego, sporządzone zgodnie ze wzorem określonym w Załączniku Nr 2 do Zarządzenia.
  2. Zleceniobiorca, w terminie 3 dni roboczych od daty złożenia sprawozdania w generatorze, składa w komórce merytorycznej wydruk potwierdzenia złożenia sprawozdania wygenerowany z systemu (zawierający sumę kontrolną zgodną z wersją elektroniczną sprawozdania złożonego w generatorze) i podpisany przez osobę lub osoby upoważnione do składania oświadczeń woli w zakresie zobowiązań finansowych w imieniu zleceniobiorcy.
  3. Zapisy § 4 ust. 4 stosuje się odpowiednio.
  4. W przypadku niezłożenia przez zleceniobiorcę sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, zleceniodawca wzywa w formie pisemnej zleceniobiorcę do jego złożenia w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania.
  5. Zleceniodawca ma prawo żądać, aby zleceniobiorca, w terminie 10 dni roboczych od dnia poinformowania, dokonał korekty i/lub uzupełnienia sprawozdania, przedstawił dodatkowe informacje, wyjaśnienia i/lub dowody do sprawozdania.
  6. Niezastosowanie się zleceniobiorcy do wezwania, o którym mowa ust. 5, skutkuje uznaniem dotacji za wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem na zasadach określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
  7. Niezastosowanie się zleceniobiorcy do wezwań, o których mowa w ust. 5 lub 6, skutkujące brakiem możliwości zaakceptowania sprawozdania ze względu na występujące w nim błędy, braki lub nieprawidłowości, nieusunięte przez zleceniobiorcę, może być podstawą do natychmiastowego rozwiązania umowy przez zleceniodawcę.

§ 16. 1. Komórka merytoryczna na podstawie złożonego sprawozdania i dokumentów, o których mowa w § 15 ust. 2 i 6, dokonuje weryfikacji założonych w ofercie rezultatów
i działań zleceniobiorcy.

  1. Zadanie publiczne uznaje się za zrealizowane, jeżeli zleceniobiorca zrealizował działania określone w ofercie, a rezultaty wskazane w ofercie (w sposób umożliwiający ich zmierzenie) zostały osiągnięte na poziomie nie niższym niż 80 % w stosunku do zaplanowanych.
  2. W przypadku, gdy założone rezultaty zostały osiągnięte na poziomie równym lub wyższym niż 50 % i niższym niż 80 %, zleceniobiorca:
    1. jest zobowiązany do wyjaśnienia przyczyn nieosiągnięcia rezultatów;
    2. może być zobowiązany do zwrotu dotacji proporcjonalnie do stopnia realizacji zadania publicznego.
  3. W przypadku, gdy założone rezultaty zostały osiągnięte na poziomie niższym niż 50 %, zleceniobiorca jest zobowiązany do zwrotu całości dotacji.
  4. Przy ocenie stopnia realizacji zadania publicznego zleceniodawca bierze pod uwagę w szczególności:
  1. czy nieosiągnięcie rezultatów nastąpiło z winy zleceniobiorcy czy z przyczyn obiektywnych;
  2. czy  nieosiągnięcie rezultatów ma wpływ na koszty jednostkowe zadania;
  3. czy nieosiągnięcie rezultatów spowodowało niezrealizowanie celu zadania.
  1. Umowę uznaje się za wykonaną z dniem zaakceptowania sprawozdania końcowego przez zleceniodawcę.
  2. Zleceniodawca informuje zleceniobiorcę w formie pisemnej o zaakceptowaniu sprawozdania końcowego i rozliczeniu dotacji w terminie sześciu miesięcy od dnia złożenia sprawozdania.
  3. Po zaakceptowaniu sprawozdania końcowego komórka merytoryczna przedkłada Wydziałowi Finansowemu Urzędu Miejskiego w Grudziądzu informację o wartości dotacji uznanej za wykorzystaną i rozliczoną.
  4. W przypadku przeprowadzenia kontroli realizacji zadania publicznego po zaakcepto-waniu sprawozdania końcowego zleceniodawca ma prawo zweryfikować zgodność złożonego przez zleceniobiorcę sprawozdania z badanymi dokumentami i prawidłowość wykorzystania dotacji.

Rozdział 7
Przepisy przejściowe i końcowe

§ 17. Wykonanie Zarządzenia powierzam kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego w Grudziądzu i jednostek organizacyjnych gminy-miasto Grudziądz, wykonujących czynności związane ze zlecaniem w imieniu miasta realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym i podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy.

§ 18. 1. Do umów o realizację zadań publicznych zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia stosuje się przepisy Zarządzenia nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym.

  1. Przepisy Zarządzenia nr 498/19 Prezydenta Grudziądza z dnia 2 grudnia 2019 r. w sprawie procedury zlecania przez gminę-miasto Grudziądz zadań publicznych organizacjom pozarządowym obowiązują do czasu zaakceptowania sprawozdań końcowych z wykonania zadań publicznych realizowanych na podstawie umów zawartych przed dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia.

§ 19. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Milena Kubik 04-01-2021 09:28
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 31-12-2020
Ostatnia aktualizacja: Milena Kubik 21-01-2021 11:31